Oppskriften på en god morgenrutinen for en herlig start på dagen

1.Unngå å slumre
Dette er et viktig punkt. Jeg har mobilen min på pulten, som er 3 meter unna senga. Så når alarmen vekker meg om morgenen, så må jeg ut av senga for å slå den av. Dette fører til jeg står midt i rommet og må ta et valg. Starte dagen?, eller hoppe tilbake under dyna og forsove meg? Det er enkelte dager hvor kroppen min bare skriker etter senga, og da jeg ender jeg som regel opp med å angre etterpå. (Søndager er alltid et unntak, hahah).

2.Re opp sengen og strekk ut kroppen
Det å ha et ryddig rom er viktig for meg, selv om jeg er sløv til tider selv. Men er det én ting jeg liker å gjøre er det å re sengen min. Er sengen ryddig, er også hode mer klart. Det hjelper også at jeg ikke vil legge seg nedpå igjen. Etter det så liker jeg å strekke ut ryggen og generelt hvor jeg er støl etter en natts søvn.

3.Vask ansiktet i kaldt vann, og puss tenner
Jeg må alltid på toalettet etter jeg har stått opp. I samme slengen så liker jeg å ta meg tid til å skylde ansiktet i kaldt vann for å se mer våken ut. Dette er også godt for huden din. Så er det på tide å pusse bort den dårlige ånden, dette vil de i rundt deg også takke deg for.

4.Lage kaffe/te
Sett på vannkokeren/kaffemaskinen, og lag deg selv en deilig morgenkaffe eller te. Dette hjelper på å få sagt i gang systemet igjen.

5.Sett deg ned å mediter for 5-10min.
Kall meg rar, spesiell, eller hva enn du vil. Men det å meditere hver dag er faktisk så godt! Alt handler om prosessen, og det er ingen sluttmål. Det er for å kunne renske hode og gjøre det klar for nye minner og opplevelser som møter deg i løpet av dagen. Jeg bruker apper som Meditation Studio og Calm. Jeg liker også å sitte med kaffen/te i hånda og sippe fra den.

6. Klær/hår/sminke og lage frokost
Kle på deg dagens outfit og utfør hva enn rutine du har på hår og sminke osv. På dager hvor jeg ikke har morgentrening så liker jeg å lage meg en god frokost.

7.Drikk kaffe/te uten forstyrrelser
Dette punktet en noe fortsatt jobber med. Å kunne utføre hele morgen rutinen uten forstyrrelser fra Sosiale Medier. Jeg liker å sette meg ned å løse sudoku/lese bok mens jeg drikker morgenkaffen/te og evt. spise frokost. Føler jeg har mer selvkontroll når jeg gjør dette.

8.Smil og vær glad. Ha en fantastisk dag!
Det siste punktet er en påmindelse om å smile og sette pris på det gode du har i livet. Dersom jeg følger denne morgenrutinen så føler jeg at jeg har kontroll og er mer opplagt i løpet av dagen. Kanskje kan denne hjelpe deg også!