Holaaa, her kommer et ganske langt innlegg med litt om hva vi gjorde i Puerto Rico. Enjoy!

Dag 6 – Vieques, Esperanza

Da vi kom i land til øya ble vi møtt med en helt annen kultur en på Jomfruøyene. Folk hadde rastafletter og røykte marihuana og spilte høy musikk fra bilene sine. Dette hørtes nok så «sketchy» ut, men det var ikke så ille som det hørtes ut som. Folk var trivelige, og de ønsket oss velkommen!

Vi kom fram på en søndag, men ikke hvilken som helst søndag, det var nemlig «Fathers day» for USA og USA eide land. Puerto Rico hadde tatt fri, så det å finne en taxi som kunne kjøre oss til flyplassen slik at vi kunne sjekke inn var ikke mulig. Så i stede for å stresse så satt vi oss ned på en bar/restaurant som het Duffy’s og spiste lunsj. Mmm, good food! Resten av dagen slappet vi av på stranden og båten.

Dag 7 – Puerto Partillas

Da vi våknet opp etter en natt i Esperanza så dro vi inn til flyplassen og fikk sjekket inn. Vi dro ved 11 tiden med kursen for Ponce, men da vi hadde seilt i noen timer så ble vi truffet av en storm! Å ja, det å møte en storm hadde ingen av oss gjort før. Dere kan tenke dere: I det ene sekundet ligger vi bare å slapper av, så plutselig sier Tess at vi må ta inn putene fordi det vil begynne å regne. Så plutselig blir bølgene 4-5 meter høye! Vinden blir kraftig og river i seilet. Jeg satt med redningsvesten inne på kjøkkenet og var ekstremt sjøsyk og redd. Vi fikk tatt ned seile, selv om bølgene slo inn mot båten og det høljet ned. Dessverre så revnet det ene seilet. Dette skulle få litt følger i ettertid.. Jeg sluknet og sov i flere timer. Da jeg våknet så var vi nesten i land. Vi ankret opp ved en bukt som het Puerto Partillas for å sove og slappe av litt.

En feil med minnekortet gjorde at jeg mistet alle bildene fra Puerto Rico, which sucks.. But the memories are still in my head

Dag 8 – Plata Ponce

Vi våknet og begynte å seile til Ponce. Seilet hadde fått litt skader, men ikke så alvorlig at vi ikke kunne seile videre. I Ponce kunne vi legge ved en kai istede for å ligge med anker. Jeg likte best å ligge ved en kai enn å ankre ettersom ved ankring så kjenner man bølgene mye mer enn hvis man sitter mer fast ved land. Selvfølgelig skulle dette komme med negative følger. Fordi akkurat da jeg holdt på å sovnet så bestemte en haug med ungdommer seg for å bruke kaien som en festplass! De drakk og bråket i flere timer! Seriøst liksom.. Utrolig plagsomt og unødvendig! Ah, jaja.. Summer holiday

Dag 9 – Boqueron

Her fikk dro vi inn til land og fikk wi-fi for første gang på nesten en uke. Litt deilig, men samtidig så er jeg glad vi ikke hadde tilgang til nett hele tiden. Jeg fikk på en måte et bedre inntrykk av alle plassene vi besøkte. Jeg fikk konsentrert meg om å ta innover meg den nydelige naturen og opplevelsen i stede for å legge ut et bilde av det på Instagram.

Dag 10 – Mayagüez

Her hadde vi håp om å komme til en nydelig strand, men vi kom faktisk til det motsatte. Det var ikke meningen å bade i vannet vi ankret opp ved siden det var forurenset. Wow, tenkt det! Hva har vi gjort med verden? Så siden vi ikke kunne slappe av ved vannkanten med sand i mellom tærne og steke som noen armeriddere. Så tok vi heller muligheten for å shoppe litt. Vi fikk helt tilfeldig en eldre mann til å bli vår «privat-taxi» etter han tilbydde seg til å kjøre oss rundt. Ja ja, jeg vet hva dere tenker! «Hva i alle dager, dere kan ikke bare sitte på til en random stranger i et ukjent land!!?». Men vi tok sjansen og han var veldig hyggelig. På bilen hans hadde han et skilt med «Vietnam Veteran» på. Så vi skjønte han ble respektert i landet. Han kjørte meg, Erlend og Solveig for litt shopping på et kjøpesenter. Et senter jeg gikk igjennom maange ganger. Ikke bare fordi jeg rotet meg bort, men også fordi jeg var desperat på å finne en ny veske, ettersom det revnet da vi kom fram til Jomfruøyene. Typisk…

Vi ble der to netter for å så ta et nattseilas over til den Dominikanske republikken.

Nattseilaset var heelt vilt! Stay tuned!