© 2018, Lovise Sverdrup / Lovisefoto.no
Share

My morning routine


Lovise - 10. April 2018 - 0 comments

Den beste morgen rutinen for en god start på dagen

1.Unngå å slumre
Dette er et viktig punkt. Jeg har mobilen min på pulten, som er 3 meter unna senga. Så når alarmen vekker meg om morgenen, så må jeg ut av senga for å slå den av. Dette fører til jeg står midt i rommet og må ta et valg. Starte dagen?, eller hoppe tilbake under dyna og forsove meg? Det er enkelte dager hvor kroppen min bare skriker etter senga, og da jeg ender jeg som regel opp med å angre etterpå. (Søndager er alltid et unntak, hahah).

2.Re opp sengen og strekk ut kroppen
Det å ha et ryddig rom er viktig for meg, selv om jeg er sløv til tider selv. Men er det én ting jeg liker å gjøre er det å re sengen min. Er sengen ryddig, er også hode mer klart. Det hjelper også at jeg ikke vil legge seg nedpå igjen. Etter det så liker jeg å strekke ut ryggen og generelt hvor jeg er støl etter en natts søvn.

3.Vask ansiktet i kaldt vann, og puss tenner
Jeg må alltid på toalettet etter jeg har stått opp. I samme slengen så liker jeg å ta meg tid til å skylde ansiktet i kaldt vann for å se mer våken ut. Dette er også godt for huden din. Så er det på tide å pusse bort den dårlige ånden, dette vil de i rundt deg også takke deg for.

4.Lage kaffe/te
Sett på vannkokeren/kaffemaskinen, og lag deg selv en deilig morgenkaffe eller te. Dette hjelper på å få sagt i gang systemet igjen.

5.Sett deg ned å mediter for 5-10min.
Kall meg rar, spesiell, eller hva enn du vil. Men det å meditere hver dag er faktisk så godt! Alt handler om prosessen, og det er ingen sluttmål. Det er for å kunne renske hode og gjøre det klar for nye minner og opplevelser som møter deg i løpet av dagen. Jeg bruker apper som Meditation Studio og Calm. Jeg liker også å sitte med kaffen/te i hånda og sippe fra den.

6. Klær/hår/sminke og lage frokost
Kle på deg dagens outfit og utfør hva enn rutine du har på hår og sminke osv. På dager hvor jeg ikke har morgentrening så liker jeg å lage meg en god frokost.

7.Drikk kaffe/te uten forstyrrelser
Dette punktet en noe fortsatt jobber med. Å kunne utføre hele morgen rutinen uten forstyrrelser fra Sosiale Medier. Jeg liker å sette meg ned å løse sudoku/lese bok mens jeg drikker morgenkaffen/te og evt. spise frokost. Føler jeg har mer selvkontroll når jeg gjør dette.

8.Smil og vær glad. Ha en fantastisk dag!
Det siste punktet er en påmindelse om å smile og sette pris på det gode du har i livet. Dersom jeg følger denne morgenrutinen så føler jeg at jeg har kontroll og er mer opplagt i løpet av dagen. Kanskje kan denne hjelpe deg også!

The best morning routine for a great start on the day

1.Get out of bed within 2 mins of alarm going off
This one is crucial. I have my phone on my desk, which is 3 meters away from my bed. So I HAVE to physically get out of bed to turn the alarm off. Then you’re left standing in the middle of the room with a ultimatum. Starting the day, or go back to bed and just fade away and possibly oversleep. There are mornings where my body craves the bed so hard that it just collapses on it and end up regretting it after.. So take a deep breath, you can do this!

2.Make your bed and stretch
Having a clean room is important for me. Making my bed helps me from wanting to get in bed again. Also it make it way more satisfying after a long day to dip under the comfy blanket. I also like to stretch my back with some simple stretch and bending. Haha, my bed is horrible at the moment.

3.Wash face with cold water and brush your teeth
At this point I usually have to run to the toilet after a long night sleep. After that I like to give myself an extra upper-waker with washing my face in cold water. Good for your skin as well. And then take your toothbrush and rinse away all that bad morning breath. Everyone around you will thank you as well.

4.Make coffee/tea
Put on the kettle, and make yourself a coffee or tea to start your body.

5.Sit down and meditate for 10-15 mins
Call me weird, special or anything you want for that matter. Meditation is freaking amazing. It’s all about the prosess. There is no end goal. Just to clear your head, and make it ready for new memories and knowledge. I usually use apps like Meditation Studio and Calm. I also sip my coffee/tea while doing it.

6.Get ready and make breakfast
Put on your outfit for the day and just apply whatever routine you usually have for getting ready. And on days I’m not working out in the morning I also make my breakfast.

7.Drink your coffee/tea, read a book or write in journal.
This one is an important note. There is so easy to check your Social Media and just block your already mindful morning with news and updates you really don’t care about. I must admit. I do need to work on this myself. But the most important thing is to just relax and enjoy your now perfectly warm drink and continue read the book from the night before, or get our brain going with some sudoku. Also eat your breakfast mindfully without distractions.

8.Smile and have an awesome day!
The last point is just there to make you connect and remember to smile. If I follow this routine I feel refreshed and also the feeling of having control over my mornings means I can continue with that through the day. After this routine I usually go to school, or on days I start later I like to go to the gym and have a sweaty workout. Either way, a great start on the day!

Post a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *